onsdag 26 februari 2014

Dagens önskelista

Min senaste önskelista hittar du
HÄR. Hur ser den ut just nu?
Det kan du se här nedan.
Vilka resor drömmer du om just nu?

1.
Tel Aviv

Det lockar mig en hel del av
ren okunnighet och då det bara
måste vara en spännande stad
både historiskt sett och i dagens
politiska värld.

Bild från unitedwithisrael.org

2.
Uganda

Ja, du ser ju vad som lockar
mig dit. Det har alltid legat
på min bucket list.

Bild från www.africanatravel.se

3.
Albanien

Ja, tänka sig, sicken bubblare.
Det känns som att en skön charter
dit kan vara charmig innan turist-
horderna hittar dit.

Bild från www.picstopin.com

4.
Kambodja och Angkor Wat

Både landet verkar vara vackert
och spännande och templet Angkor
Wat ligger också helt klart på
min bucket list.

Bild från www.wallarc.com

5.
Burma
Kanske en resa att kombinera med
Kambodja, då de är grannar. Det
är något visst med länder som är
färskingar på resefronten. Alla
vill se det innan det har hunnit
bli "förstört", och "förstört"
blir det just av turismen, alltså
av desamma som vill se det oför-
störda - en liten paradox. :)

Bild från myotpusk.mirtesen.ru

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar