tisdag 22 juli 2014

Världens tio farligaste badplatser

Att vi har fått lilla Kejsaren att
bada från bryggan i vår mörka sjö
och simma över till en ö i det mörka
vattnet och att han tjatar om det
varje dag - det hade vi aldrig trott
i början av denna sommar!


Vi är mer vana att få frågan om det
finns hajar i poolen och havet brukar
vi inte alltid få ner honom i, inte
ens när det är kristallklart. Därför
tror jag inte jag ska åka till dessa
platser för att bada med honom:
Världens tio farligaste badplatser.


Det får mig att minnas en Walking safari
i Krügerparken i Sydafrika. Vakten som
var med oss berättade, när vi stod där
på flodbanken, att vi inte behövde vara
rädda för flodhästarna som låg där i
vattnet. De var omringade under vattnet
av krokodiler, så de kunde inte komma
upp mot oss så snabbt. Mmmm, det fick
mig att känna mig mycket trygg....

1 kommentar:

  1. Jo visst är det så. I Afrika vet alla att flodhästen är farligast, men i våra ögon ser lejon och krokodiler läskigare ut. :)

    SvaraRadera