måndag 22 september 2014

Somrar hos mormor och morfar

I det här fina sommarhuset huserade mina
morföräldrar när jag var liten. Sedan tog
mina föräldrar över stället och Kejsaren
bara älskar att vara där och skrota samt
bli rejält bortskämd så klart. :)


Den vackra trädgården med utsikt mot
sjön och åkrarna. Ibland kan jag få
dåligt samvete över att jag själv inte
har valt den typen av liv, med långa
sommarlov och ett sommarhus med vita
knutar.

När jag var liten åkte vi hölass, byggde
kojor i skogen och gick till bonden med
en metallflaska för att få färsk mjölk
av honom. Jag vallade korna och lekte
med grisarna. Det var en fin uppväxt.

Samtidigt är det liv jag lever det jag
vill leva och helt ärligt är skog och
mygg inte min melodi. Skogen får mig att
känna mig instängd och kommer det mygg
stänger jag in mig själv. Jag mår bäst
i sol och värme vid ett stort hav.


En bild med ett par år på nacken.
Lillfisen med den ena av sina
norska idolkusiner vid sjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar