tisdag 16 december 2014

China town i London

China town i London ligger precis mitt i smeten, i Soho och teaterdistriktet. Här finns några riktigt fina kinarestauranger dessutom, som är autentiska. För att hitta dom bästa rekommenderar jag att söka upp de aktuella bästa ställena med hjälp av min favoritsida/app tripadvisor.se.


Nom nom, här görs en favorit som jag köpte ibland i Kina, ångade bullar med custard i...


Bus på g. Här är verkligen en levande kinesisk stadsdel där de kinesiska familjerna väller in på någon av alla restauranger här. Det är antagligen därför det finns så många bra restauranger här. Kineser är vana med vällagad mat.


Falun gong-utövare som protesterar mot den förföljelse de är utsatta för i Kina. Jag har ingen jättekoll på rörelsen, men de verkar rätt harmlösa. Jag har hört kineser säga att de har lite konstiga idéer och åsikter och det kanske räcker för att man ska anses vara farlig i det landet. Det är väl ingen slump att de kinesiska studenterna inte lär sig något om kritiskt tänkande eller kritiskt förhållningssätt ens på universiteten där.


En liten drake som skyddar området.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar