lördag 6 december 2014

Jag & syrran på Portobello market

Mamma gjorde sin plikt som mormor på söndagen och följde med min systerdotter Vera på Madame Tussauds på söndagsmorgonen på vår Londonweekend.

Det lustiga är att jag aldrig har varit på något sådant, då mina föräldrar inte ansåg det vara fint nog när vi växte upp. Jag är inte så pass intresserad nu, som snart medelålders, men får nog följa med Caesar någon gång när han blir äldre har jag en känsla av. :)


Jag och syrran passade på att ta en tripp till mysiga Portobello market i västra London. Här är gatorna fulla med krimskrams och en del riktigt fina antik- och designaffärer.

I den här affären hade jag kunnat shoppa ihjäl mig och blivit rejält fattig till på köpet, exklusivt och dyyyyrt...


En härlig herrekipering. Det är ju så attans snyggt med engelska preppyaktiga kläder på män.


En charmig pizzeria. Jag hade gärna sett mer av Portobello, men några timmar förflöt och sedan hoppade vi in i en taxi för lunch nära Madame Tussauds. Var syrrans 12-åring nöjd? Hon sken, hela hon!

2 kommentarer:

  1. ÅH jag älskar Portobello Road! När jag var au-pair 1989 bodde jag 20 minuters promenad därifrån och hängde där varje lördag. Fick lön på fredag, och brände för det mesta allt på örhängen, cigg och fika..Nostalgi!

    SvaraRadera
  2. Hehe, det låter som fina minnen. :)

    SvaraRadera