måndag 20 april 2015

Stockholmstips!

Åååh, vilken härlig vårhelg vi har haft! I helgen körde vi simning, trädgårdsröj och sen lunch på mysiga Koh Pangan på Södermalm. Caesar blev eld och lågor och ville äta i Djungelboken som han kallade restaurangen. Här har de byggt upp ett tropiskt landskap med mysiga bord i kojor och tuk tuk-ar. Maten är riktigt bra med, så det är ett hett tips i Stockholms restaurangdjungel.


Söndagen spenderades på Element Spa, även det på Södermalm, på Clarion hotell vid Skanstulls tunnelbanestation. Jag hade inga höga förhoppningar, då jag inte hört talas om just det spa:t sedan tidigare. Jag följde med min kompis dit, men blev glatt överraskad. En härlig miljö, med många relaxavdelningar utomhus och inomhus. Här finns en fantastisk pool som fortsätter ut på terassen - så vackert! I bastun kunde man hämta krossad is, för att kyla ner sig. Vi hade några rejält fina timmar här och ett dagspa-pass kostar 500:-.


Efter en extremt avslappnande helg med både träning, vänner, spa, körsång och god sömn känner jag mig grymt utvilad och peppad inför arbetsveckan!

3 kommentarer:

  1. Åh, den restaurangen var en klar favorit både för oss och barnen. En riktig kall och jäklig vinterlördag eller söndag kunde man inleda på fjärilshuset och avsluta på koh pan gan, och låtsas att man var på varmare breddgrader. Jobbigt när man kommer ut i mörkret och kylan bara....

    SvaraRadera
  2. Ja, det stämmer Åsa. :) Här kommer våren nu i alla fall och värmer oss.

    SvaraRadera
  3. Koh Pangan är trevligt. Där har jag ätit några gånger, både lunch och middag.

    SvaraRadera