onsdag 29 april 2015

T - Taj Mahal

Sanningen att säga, så är jag inte alls Indienfrälst. Jag har bara varit i norra Indien, och visst är det exotiskt, bitvis mycket vackert, andligt spännande kultur och fantastisk design och shopping för mig som älskar det etniska och österländska.

Det är också ett jobbigt land med överintensiv trafik, folk som försöker luras, kadaver mitt på vägen och en usel kvinnosyn genomsyrar landet.

En av punkterna på min Bucket list har alltid varit Taj Mahal. Det ser så oerhört vackert ut på bild och det är lika vackert och magiskt i verkliga livet. Tanken var från början att ett exakt likadant palats skulle byggas på andra sidan floden, fast i svart. Tänk er vilken effekt det hade blivit, med dessa två magiska palats. Det ena vitt och på andra flodbanken ett svart.

Mitt hetaste tips är att vara där i gryningen, innan det har intagits av tusentals turister.


Bild lånad från youtube.com, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar