söndag 31 maj 2015

En dag utan längtan till sol

...för en gångs skull. Det har känts oerhört skönt med regnet idag, även om det nu inte blev någon inoljning av altanen så klart. Vi funderade på att åka till IKEA för att shoppa några lampor till hallen(Nicke drog ner glaskupan i golvet för ett tag sedan) och till Spanien. Däremot tänkte vi att ösregn i kombo med lönehelg var en dålig kombo. Bara besöket till Ica Maxi visade på det, shoppinghysteri har rått i Stockholm idag!

Idag har jag för en gångs skull njutit av regnrusket och har kört filmmaraton hemmavid.


Här är lite bilder från Caesars första utlandsresa(förutom en kryssning till Helsingfors), när han var 4 månader. Vi flög med min familj till Bergamo och hyrde bilar därifrån för att ta oss söderut till ett hus mina föräldrar hade hyrt.

En av veckans utflykter blev till kända Quince Terre, vilket betyder Fem Byar, som ligger i fantastiska Ligurien - så vackert!

Italienarna blev smått exalterade av den blonda bebisen och ropade "Cesare, Cesare!" i högan sky om honom. :)

Mellan byarna går det tåg, men det är även vackert att vandra. Nästa gång tänkte jag åka hit utan barnvagn, så ska jag vandra alla sträckorna. :)

1 kommentar: