onsdag 15 juli 2015

Restarmen drar

Det bästa med att vara ute på långresa som vi var i vintras är att klådan avtar ett tag efteråt. Ja, resekliet alltså. Jag har inte varit särskilt ressugen i vår, kanske som normala folk - typ, skönt med en vecka i solen någonstans, men that´s it.

Nu i denna sega väntan på besked om vår framtid i kombination med att jobba då alla andra har semester och framför allt det faktum att jag kanske är lite uttråkad efter all denna egentid denna sommar har givit mig, så kom den. Mest längtar jag nog efter min familj. Även om jag har passat på med after works både måndag och tisdag, samt en ansiktsbehandling idag. Men det är ändå lugnt på jobbet, lugnt omkring mig och alla vardagskvällsaktiviteter har paus.

Ikväll kikade jag på lite bilder från ett konstdistrikt i Beijing på internet och så kom den igång för första gången sedan februari - åååh, en månads rundresa i Japan vore ju spännande, tänkte jag medan det började vibrera lite inombords...oooh, vilken abstinens som sattes igång...the junkie - that´s me!

Bild lånad från Viator.com

2 kommentarer: