onsdag 23 september 2015

En vanlig onsdag på andra sidan klotet

En vacker kväll här i Auckland. I morse gick jag på veckans tredje yogapass och damerna i gruppen bjöd med mig på en kaffe efter klassen. Det är sådant som betyder mycket för en nykomling.


Jag bara älskar detta hus och dess trädgård vid Caesars skola! Jag hade tänkt att fota det lite mer, men det ryckte lite i gardinerna, så det får bli en annan dag. Dessutom kommer trädgården blomma mer om några veckor då det är mycket vårknoppar på gång här.


Angående mitt förra inlägg om Caesars skola, här kommer några bilder på hans klassrum. Något mer plottrigt, men också kreativt än svenska klassrum. Det pågår ingen stå vid katedern-pedagogik här inne inte, varierande och kreativt. :)

Maoriinspirerad läshörna.

8 kommentarer:

  1. Waow, vilken utsikt! Klassrummet var speciellt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte så avskalat direkt. :)

      Radera
  2. Svar
    1. Ja och trädgården är så himla söt med! :)

      Radera
  3. vad fin utsikt och fint klassrum!


    mizzas.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en väldigt fin och ombonad skola med svenska mått mätt. Jag funderar alltid var Caesars förskolepersonal skulle ha sagt om klassrummet, då de var väldigt städnitiska. :)

      Radera
  4. Vilken fantastisk kreativ miljö den skolan har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt kreativ, det är ingen katederundervisning som pågår där. :)

      Radera