söndag 27 september 2015

Pool party och yin yoga

Heeelt mör här ikväll efter dagens underbara yin yoga-pass. Det är liksom inte som vanlig yoga detta, utan det kommer åt den allra djupaste delen av kroppen och jag kan känna hur saker släpper i äggstockarna, inre ryggen med mera, flera dagar efter ett pass - helt magiskt!

Denna soliga söndag spenderades till viss del på ett Swimtastic-center här, en kedja små badhus som fokuserar helt på att vara simskola. Dagen till ära pågick här ett födelsedagskalas för en tjej i Caesars klass.

Det är guld värd som nyinflyttad att bli inbjuden till sådana här saker, ett bra sätt att bilda lite sociala kontakter både runt Caesar och mig själv. I denna multikulturella stad finns många olika folk representerade. I Caesars klass har jag identifierat åtminstone 7 ursprungliga nationaliteter.

Barnen hade superkul i poolerna och sedan blev det pizza. fruktspett, film och slutligen en tårta.


Föräldrarna till India som fyllde år driver företag inom kakor och bakning på något sätt, jag har inte klurat ut hur riktigt, men tårtan hade de gjort själv i alla fall - fin!


Imorgon ska jag och Caesar på den första lektionen av fem på ett Swimtastic-center. Här börjar de visst med ryggsim och någon typ av enklare crawl innan de går in på det där med bröstsim som jag har förstått det. Vi får se imorgon vad exakt det innebär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar