onsdag 2 september 2015

Våra första arbetsdagar på Nya Zeeland

Så där, då har vi båda avverkat våra första arbetsdagar här på Nya Zeeland. Det kändes väldigt konstigt för mig igår att sätta mig med lite redovisningsarbete genom att koppla upp mig mot min svenska uppdragsgivare.

Det kändes ännu konstigare att droppa av Niklas vid sitt kontor idag, för hans första halvdag där. Vi är ju liksom här på resande fot, lite semesterkänsla men ändå inte liksom...

Min kollega i Sverige ser mig lite så här:

Sanningen är rätt långt därifrån, bland annat genom att Nya Zeeland inte är Bali och att vintern precis har avslutats här och regnskurarna avlöser varandra. Min första arbetsdag spenderades i sängen eftersom vi bor så trångt just nu och snörvlandes.

Bild lånad från johnnyvagabond.com.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar