torsdag 15 september 2016

På sportspaningar med kören

Min kör är ju alldeles underbar. Inte bara får jag inblick i en totalt annan kultur, jag får också lära mig mer om för mig okända sporter. Jag är ju ingen sporttittare alls. För mig betyder OS att tv-tablån är helt förstörd under några veckors tid. :)

Nu har vi sjungit på några netballmatcher. Det är Nya Zeelands tredje största sport och är som basket fast utan dribbling, inte helt kul att titta på, men det var kul att sjunga och få vara med och heja på.

Därefter blev det dags för sång på en rugbymatch, Det var kul, då vi fick fribiljetter till matchen. Jag och Nicke pratade om det när vi flyttade hit, att vi borde gå på nationalsporten rugby någon gång.


Första gången vi sjöng var vi en stor kör, men vädret var uruselt, så vi fick stå i ett litet osynligt hörn och sjunga. Vi fick en ny chans i söndags, men då var vi bara 5 sångare, så det blev smått improviserat, på ett samoanskt sätt, så det var bara att åka med.

Vädret var finfint i söndags, shortsväder faktiskt, så vi njöt lite mer av matchen denna gång. Vi får väl hoppas vi får chans att sjunga på någon kricketmatch med, så vi får avnjuta den tredje stora nationalsporten.

2 kommentarer:

  1. Kul! Du får lägga ut ett filmklipp någon gång så man får höra hur ni låter, här eller på insta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte hur man lägger ut ljudklipp här, jag har provat någon gång utan att lyckas. Jag ska fixa det någon dag på Instagram. :)

      Radera