onsdag 22 november 2017

Bokning till Maldiverna och Bali pågår

Jag håller på för fullt att boka upp alla Caesars skollov känns det som. På fredag är han ledig och för att kunna få en längre helg med Niklas som flyger in från Saudiarabien, åker vi till Kuala Lumpur på torsdag kväll för en långweekend med honom.

På jullovet åker vi hem till familjen Sverige för första gången på några år. Jag och Caesar gör även en avstickare till Turkiet på hemvägen för att avsluta lite affärer.


På påsklovet bär det av till ett av mina drömresemål, Maldiverna. Vi kommer befinna oss där 10 nätter och vi är inte typerna som kan ligga och slappa på en resort i 10 nätter.

Jag har bokat in oss på 3 olika öar. Först den bofasta ön Maafushi, som verkar både charmig och där man kan få lite kontakt med den lokala kulturen. Sedan tar vi oss norrut till Huraa Island, där vi kommer bo på ett pensionat i några nätter. Det är också en lokal ö, men har en strand där man kan bara med baddräkt, samt så arrangerar pensionatet många fina utflykter. De sista nätterna spenderar vi lite mer pengar och bor på en lyxig resort inte alltför långt ifrån flygplatsen. Vi flyger hem ganska tidigt på söndag morgon igen.


Caesars sommarlov inleder vi med två veckor på Bali, som också är en riktig bucket-listdröm. Bali verkar ha blivit lite överturistigt med åren, men vi hoppas kunna hitta lite charm där ännu. Jag har än så länge inte bokat några boenden, men jag funderar på Seminyak, Ubud och Gili Air Island. Jag är även sugen på att spendera några nätter på en yogaresort i djungel samt i en av de uppblåsbara bubblorna man kan sova i på Bali.

Jag tänkte resa dit med lätt bagage, då jag är ruggigt svag för Balistilen när det gäller både kläder och inredning. Här i Singapore lever jag mest i lätta tunikor och klänningar, så det passar ju bra.

Det är lite farligt att bo här, efter att ha bott på NZ, med dyra och svårtillgängliga resmål. Det blir nog någon weekend till Legoland och någon av de indonesiska öarna man kan nå med båt härifrån, Batam och Bintan är det största öarna.

1 kommentar:

  1. Good blog post....very informative....thanks for sharing with us..
    Book online bus tickets from Redbus

    SvaraRadera